تبلیغات
مسائل در گوشی آقا پسرها - aghapesarha.ir
قالب میهن بلاگ قالب میهن بلاگ download  قالب بلاگفا قالب وبلاگ قالب پرشین بلاگ اخلاق اسلامی قالب بلاگ اسکای

قالب


مسائل در گوشی آقا پسرها - aghapesarha.ir
اولین سایت تخصصی مسائل جنسی پسران نوجوان- کانال تلگرام: Aghapesarha@
نویسندگان
نظر سنجی
شما چند ساله هستید؟










لینک دوستان
فرق بین استمناء و وقتی كه ازدواج می كنیم، چیست؟

جنابت از بیراهه ( خودارضایى یا استمناء ، زنا ، هم جنس بازى یا لواط ) باعث از بین رفتن سلامت روحى و نفسانى و جسمى مى شود . انزال منى كه پس از ازدواج و از طریق ارتباط با همسر صورت مى گیرد ، داراى تفاوت هایى است كه به صورت خلاصه به آن اشاره مى شود : . 1 چون ارضا از طریق طبیعى صورت مى گیرد به تدریج و پس از گذشت مدتى از ازدواج فاصله بین دفعات ارتباط بیشتر مى شود و حالت حرص و اعتیادى كه در استمنا وجود دارد اینجا دیده نمى شود . بنابراین با كاهش دفعات انزال در ازدواج عوارض جسمى در مقایسه با استمنا بسیار كمتر است . . 2 در ارتباط با همسر چون ارتباط عاطفى ایجاد مى شود ( از طریق ملاعبه و . . . ) سیستم اعصاب سمپاتیك و پاراسمپاتیك به صورت متعادل تحریك گشته و اندام هایى كه تحت تاثیر این سیستم ها هستند به صورت طبیعى فعالیتشان افزایش یا كاهش مى یابند . ( تندى ضربان قلب ، تندى تنفس و . . . ) اما در استمنا چون فرد از طریق خیالات و بدون وجود ارتباط عاطفى مستقیم خود را تحریك مى كند . تحریك اعصاب فوق به صورت متعادل صورت نمى گیرد . و بنابراین فعالیت اعضاى تحت تاثیر این اعصاب به صورت غیرطبیعى كاهش یا افزایش مى یابد و خود باعث عوارض جسمى مى گردد كه فقط در استمنا دیده مى شود . مانند لرزش اندام ها ، عدم تمركز حواس ، كم شدن قدرت حافظه و . . . . 3 در ارتباط طبیعى و به خصوص اگر انزال منى از طریق مقاربت صورت گیرد كیسه هاى منوى به طور كامل تخلیه شده و ارضاء كامل صورت مى گیرد . ولى در استمنا بستگى به شدت خیالات فرد تخلیه كیسه ها متفاوت است و در بعضى مواقع بزرگى بیش از حد پروستات ، عدم تخلیه كامل كیسه هاى منى ، سوزش ادرار و . . . بروز مى دهد . . 4 از نظر روحى روانى نیز حالت احساس گناه ، پشیمانى ، افسردگى ، اضطراب و . . . كه پس از استمنا براى فرد رخ مى دهد پس از مقاربت طبیعى براى فرد وجود ندارد بلكه بر خلاف آن حالت شادى و آرامش روحى ایجاد مى شود .
. 5 از نظر معنوى نیز بحث ارتكاب گناه و دورى از درگاه حضرت حق مطرح است كه در استمنا وجود دارد ولى در ارتباط با مقاربت انسان حلال الهى را انجام داده است و باعث نزدیكى و قرب به درگاه خداست . . 6 استمنا در واقع آمیزش با خود است لذا تحریك كننده و تحریك پذیر یك نفر است . همینطور ایجاد كننده شرائط اوج و لذت ( گرم شدن ، تصور لذت و . . . ) توسط خود ارضا شونده فراهم مى شود . در این جا تمام وجود فرد ( در عین وحدت و یكپارچگى ) باید دو پاره شود یكى ارضا شونده و دیگرى تحریك كننده و ارضا كننده ، هم گرم كننده و هم گرم شونده و هم نعوظ آور و هم نعوظ پذیر و این دو پاره شدن ، بزرگترین آسیب را در سیستم بینایى و ذهنى ( عدم تمركز و . . . ) و درنهایت به بخش روانى شخصیت ایجاد مى كند . . 7 زمانى كه بدن خود انسان تامین كننده نیاز جنسى خود قرار مى گیرد در این صورت ، این بدن همیشه در همراهى با او است . كم كم او را در یك حالت تحریك جنسى دائم قرار مى دهد چون خودش از خودش لذت مى برد و این نزدیكى فاصله و بدون واسطه وى را به سمت حالت تحریك دایم از خود قرار مى دهد و تحریك پذیرى سریع زود و دایم جداى از اثرات مخرب اجتماعى و اخلاقى فرد ، موجب خرد شدن پیكر آدمى و پیرى زودرس و شكستگى چهره مى شود . . 8 در ازدواج چون انسان همیشه همسر خود را در اختیار دارد مى تواند نیازهاى جنسى خود را به موقع و از طریقى كه دستگاه خلقت برایش فراهم كرده است ، پاسخ گوید . عمل جنسى كه در ازدواج صورت مى گیرد صرفا قرار گرفتن دو جسم مادى در كنار همدیگر نیست بلكه این عمل ظاهرى محبت به یكدیگر ، ایثار و از خودگذشتگى در حق همدیگر و بسیارى از فواید روحى و روانى را در پى دارد كه در این مجال طرح آن ممكن نیست ولى خود ارضایى یك انحراف جنسى است كه عواقب بسیار وخیمى براى فرد به همراه دارد مانند اعتیاد و احساس گناه و افسردگى پس از هر بار خودارضایى ، كاهش اعتماد به نفس ، عدم تمركز حواس ، كاهش آستانه تحریك جنسى و زودانزالى و عدم لذت از زندگى زناشویى آینده و .
. . چنین عوارضى كه به صورت مختصر به آنها اشاره كردیم در هیچ كدام از زن و شوهر كه ازدواج كرده اند رخ نمى دهد . در زمینه حرمت و گناه خودارضایى گفتنى است ، این عمل یكى از راه هاى انحرافى در ارضاى میل جنسى است كه نسل جوان را در معرض آسیب هاى جدى قرار مى دهد . این كار عادت بسیار زشت و زیان آورى است كه مى تواند استعداد و توانایى هاى فراوان یك جوان را به نابودى بكشاند و حال و آینده او را تباه كند . استمنا و یا به عبارتى خود ارضایى ، از نظر شرعى واخلاقى ، حرام و گناه محسوب مى شود . این عادت ناپسند به لحاظ اخلاقى ، بعد معنوى انسان را به سختى مى آزارد ، روح او را تاریك مى نماید ، آزادى معنوى انسان را سلب مى كند و در مسیر خود سازى و كمال ، آدمى را با چالش جدى مواجه مى كند . مطابق تحقیقات انجام شده توسط روانشناسان ، خود ارضایى نوعى اعتیاد و بیمارى زشتى است كه آثار و ضررهاى فراوانى بر جسم و روان آدمى باقى مى گذارد . كسانى كه گرفتار این عمل شنیع شده اند ، آن را گریزگاهى فرعى و عاجل براى خارج شدن از فشار جنسى و پاسخى براى لذت طلبى خود تصور مى كنند ، در صورتى كه اگرتوجه نمایند ، بدین وسیله گرفتار آثار و تبعات زیان آورى مى شوند كه گاها قابل جبران نیست . شهوت یكى از امورى است كه با طبیعت انسان در آمیخته و در جاى خود از نعمت هاى خداوند است ، ولى اگر از حالت تعادل خارج و بر افروخته شود ، ممكن است سرمایه هاى عظیم انسانى را به خاكستر تبدیل كند . این نیرو به طور قطع نیاز به ارضاء دارد ، ولى با روشى كه با نظام طبیعت و شریعت سازگار باشد . خداى متعال كه به حكمت بالغه اش این غریزه را در نهاد انسان گزارده ، تا نسل انسان باقى بماند ، از روى رحمت و هدایت خود راه هاى آسان و معقول كنترل و ارضاء آن را پیش پاى او قرار داده است و نسبت به بیراهه ها و انحراف از مسیر درست نیز ، هشدارهاى لازم را به انسان داده است ، راههایى كه باید با شناخت و عمل به آنها ، سلامت جسم و جان خویش را پاس بداریم و از خطر و پى آمد كارهایى همچون خود ارضایى و مانند آن برهانیم .
حرمت خودارضایى در آیات و روایات : خداوند در سوره مؤمنون مى فرماید یكى از ویژگى هاى انسان هاى مؤمن این است كه در مسائل جنسى خودشان را از آلوده شدن به گناه حفظ مى كنند و صرفا از طریق ازدواج غریزه جنسى خود را ارضا مى كند سپس مى فرماید هر كس از غیر مسیر ازدواج غریزه جنسى خودش را ارضا كند از تجاوز كاران است « الذین هم لفروجهم حافظون . الا على ازواجهم او ما ملكت ایمانهم فانهم غیر ملومین . فمن ابتغاء وراء ذلك فاولئك هم العادون » و عمل استمنا مشمول آیه 7 سوره مؤمنون مى شود كه مى فرماید هر كسى غیر از این طریق را ( جهت بهره گیرى جنسى ) طلب كند تجاوزگر است » . علاوه بر این در سخنان گهربار معصومین ( ع ) نیز از عمل استمنا به زشتى یاد شده و مورد نهى قرار گرفته است كه در اینجا به احادیثى از پیامبر ( ص ) و امام صادق ( ع ) اشاره مى كنیم : . 1 امام صادق ( ع ) : روز قیامت خداوند با شخص خودارضا گفت و گو نمى كند و از چشم خدا مى افتد .
1
. 2 رسول خدا ( ص ) : لعنت خدا و ملائكه خداوند و تمام بشر بر شخص خودارضا .
2
. 3 رسول خدا ( ص ) : كسى كه خودارضایى مى كند ، ملعون است .
3
. 4 امام صادق ( ع ) : خودارضایى گناه بزرگى است كه خداوند در قرآن از آن نهى فرموده است .
4
. 5 امام صادق ( ع ) : براى كسى كه خودارضایى كند در قیامت عذاب دردناكى در نظر گرفته شده است .
5
پرسشگر گرامى ، خوب است بدانیم كه ازدواج ، كاركردهایى فراتر از برآورده سازى بعد جنسى و جسمى دارد كه بطور خلاصه به بعضى از انها اشاره مى كنیم . بشر از نخستین روزهاى حضور خود بر عرصه خاك و شكوفایى جوانه هاى تأمّل و تدبیر بر شاخسار حیات ، به خوبى دریافته است كه خانواده بهترین مأمن انسان و شایسته ترین كانون براى تبلور سكون و اطمینان است . این امر نشان مى دهد كه خانواده یكى از اساسى ترین و طبیعى ترین نیازهاى انسان به شمار مى آید .
بسیارى از مشكلات روانى حاصل از تنش هاى زندگى روزمرّه توسط یك خانواده سالم و بهنجار التیام یافته ، جبران مى شود . به همین دلیل است كه تحقیقات معتبر انجام شده در زمینه مسائل خانواده ، در مجموع نشان مى دهد كه افراد ازدواج كرده به طور متوسط ، سالم تر و خوشحال تر از آنهایى هستند كه ازدواج نكرده اند . ازدواج و گزینش همسر ، انتخاب مطلوب ترین همراه و ترسیم روشن ترین طریق سعادت و پاسخى مناسب به عالى ترین نیاز فطرى انسان یعنى وصول به كمال و سعادت است ، و به این معنا حضرت على ( علیه السلام ) اشاره فرمود : هیچ یك از یاران رسول خدا ( صلى الله علیه وآله ) ازدواج نكرد ، مگر اینكه ایشان پس از ازدواج آنان فرمود : ایمانش كامل شد . ازدواج در منطق قرآن كریم ، به وجودآورنده مطمئن ترین و آرام بخش ترین رابطه ها و آغازگر زندگى همراه با طراوت ، مودّت و ایثار است . از آیات و نشانه هاى قدرت خداوند این است كه براى انسان از نوع خود ، همسرانى آفرید تا در كنار آنان ، به آرامش و سكون نایل آیند و بین آنان دوستى و رحمت قرار داد . در تفسیر این آیه ، گفته شده است : منشأ گرایش مرد به زن و آرمیدن مرد در سایه انس به زن مودّت و رحمتى است كه خداوند بین آنها برقرار كرده و این مودّت الهى و رحمت خدایى غیر از گرایش غریزى نر به ماده است كه در حیوانات هم وجود دارد و از این رهگذر است كه زن محبوب رسول اكرم ( صلى الله علیه وآله ) واقع شده است فرمود : من از دنیاى شما ، سه چیز را دوست دارم : زن ، بوى خوش و نور چشم من در نماز است . چیزى كه مایه سكون است همان مودّت و رحمت الهى است كه جاذبه اى معنوى بین زن و مرد ایجاد مى كند ، وگرنه شهوات نمى تواند نشانه اى از نشانه هاى خدا باشد و موجب آرامش گردد .
این پیوند مقدّس ، روان پرالتهاب و مضطرب جوان را به ساحل آرامش نزدیك مى كند و او را در دریایى از صفا و مودّت غوطه ور مى سازد و موجب مى شود تا این دو همسر جوان در كنار همدیگر ، با نشاط زندگى مشترك را آغاز كنند . البته این نتیجه وقتى حاصل مى گردد كه در انتخاب همسر و تشكیل خانواده ، معیارهاى شرعى و اخلاقى رعایت شود . ازدواج علاوه بر آرامش روانى و ارضاى غریزه جنسى ، تعهّد و تكامل اجتماعى را در پى داشته و زمینه ساز بروز استعدادها و توانمندى هاى نهفته درونى مى گردد . شهید مطهّرى درباره نقش ارزنده ازدواج مى گوید : « . . . یك پختگى و پویایى وجود دارد كه جز در پرتو ازدواج و تشكیل خانواده پیدا نمى شود ، در مدرسه پیدا نمى شود ، در جهاد با نفس پیدا نمى شود ، در نماز شب پیدا نمى شود این كمالات را فقط باید در ازدواج و تشكیل خانواده به دست آورد . و لذا ، هیچ وقت نمى شود كه یك كشیش ، یك كاردینال به صورت یك انسان كامل در بیاید ، اگر واقعاً در كاردینالى خودش صادق باشد . » آیه اللّه مكارم شیرازى در این زمینه مى نویسد : « بعد از ازدواج ، شخصیت انسان تبدیل به یك شخصیت اجتماعى مى شود و خود را مسئول حفظ همسر و آبروى خانواده و تأمین وسایل زندگى فرزندان آینده مى بیند . به همین دلیل ، تمام ابتكار و استعداد خود را به كار مى گیرد و از ظرفیت هایوجودى خود كمال استفاده را مى برد و به بالندگى بیشترى نایل مى شود . » برخى آثار تربیتى ازدواج . 1 كمالات معنوى . 2 عفّت و دورى از گناه . 3 احساس مسئولیت بعضى آثار اجتماعى و روان شناختى ازدواج . 1 آرامش و امنیت خاطر . 2 تولید نسل . 3 سلامت و امنیت اجتماعى . 4 تقویت و تثبیت صفات جنسى . 5 رشد و شكوفایى استعدادها {L= (http://psy.iki.ac.ir/node/ =L} 284 ) منبع : دوست عزیز ، همراهى با شما در عبور از ابهامات و نالایمات زندگى را قدر مى دانیم و چشم براه مكاتبات بعدى شما هستیم .
( 1 ) ( میزان الحكمه ، ح 18749 )
( 2 ) ( همان ، ح 18748 )
( 3 ) ( همان ، ح 18751 )
( 4 ) ( همان ، ح 18750 )
( 5 ) ( همان ، ح 18749 )



[ شنبه 23 بهمن 1395 ] [ 04:43 ب.ظ ] [ سامان ]

aghapesarha.ir

موضوعات
آمار سایت
  رفقای امروز : نفر
  رفقای دیروز : نفر
  كل رفقا : نفر
  بازدید این ماه : نفر
  بازدید ماه قبل : نفر
  تعداد نویسندگان : عدد
  كل مطالب : عدد
  آخرین بروز رسانی :