تبلیغات
مسائل در گوشی آقا پسرها - aghapesarha.ir
قالب میهن بلاگ قالب میهن بلاگ download  قالب بلاگفا قالب وبلاگ قالب پرشین بلاگ اخلاق اسلامی قالب بلاگ اسکای

قالب


مسائل در گوشی آقا پسرها - aghapesarha.ir
اولین سایت تخصصی مسائل جنسی پسران نوجوان- کانال تلگرام: Aghapesarha@
نویسندگان
نظر سنجی
شما چند ساله هستید؟










لینک دوستان
سلام آقا سامان
فکر های شهوانی گناه محسوب میشوند یا خیر لطفا دقیق جواب بدید.


http://www.erfan.ir/system/assets/imgArticle/2018/04/123020_phoca_thumb_l_nz_019.jpg

پاسخ شما : سلام دوست عزیز

اگر منظورتان از فكر گناه، صرفا تصور گناه و پیدایش خطورات ذهنی است، یا به حسب طبیعت لذت جو نفس، علاقه و رغبت به گناه در فرد وجود دارد. اما ترس از خداوند تقوای درونی یا ترس از عذاب الهی، مانع از گرایش به گناه و عزم و ارادة بر انجام آن است. چنین حالتی نه تنها گناه نیست بلكه به دلیل خودداری و كنترل نفس و نگهبانی از آن به خاطر خدا، ثواب هم برای او نوشته میشود، بلكه فضل و رحمت الهی در قیامت آن چنان نصیب او میشود تا راضی و خشنود گردد.

ولی اگر منظور این است كه قصد و عزم بر گناه است، اما به علتی - غیر از تقوا و ترس از عقوبت الهی - نتوانست آن گناه را انجام دهد و اگر شرایط و مقدمات لازم آن آماده شود، آن را انجام می دهد، قطعاً چنین قصدی گناه است و استمرار و تداوم آن قصد، گناه كبیره به حساب می آید. چنان كه آیات و روایات معصومان(ع) بر حرمت عزم بر گناه دلالت دارد و توبه از آن را امری واجب و لازم می دانند.

در قرآن کریم داریم: و انتبدوا ما فی أنفسكم أو تحفوه یحاسبك به الله فیغفر لمن یشاء یعذّب من یشاء؛ اگر چه آن را در دل دارید، آشكار سازید یا پنهان كنید، خداوند شما را طبق آن محاسبه میكند، سپس هر كه را بخواهد (و شایستگی داشته باشد) می بخشد، و هر كس را بخواهد، مجازات میكند.

آیه شامل تمامی عقاید و نیت های خوب و بد و خیر و شرّ میشود؛ یعنی هر عقیده و قصد و نیتی كه در دل جای گرفت، همة آنها مورد محاسبه قرار می گیرد. البته صرف تصور گناه و خطورات ذهنی پرسش هایی كه گاهی شیطان با وسوسه هایش در دل ایجاد میكند و یا تردید های لحظه ای و كوتاه مدتی كه به وجود می آورد، مشمول این آیه و سایر آیات و روایات نیست و گناه به حساب نمی آید، چون اموری غیر اختیاری میباشند.

و یا در حدیثی داریم: انّما یحشر الناس علی نیاتهم؛ در قیامت مردم بر پایه نیت هایشان محشور میشوند.
نیز فرمود: برخی از دوزخیان پیوسته در آن باقی می مانند (با آن كه مدت محدودی مثلاً پنجاه سال در دنیا گناه كرده اند) چون قصدشان این بود كه اگر در دنیا بمانند - همیشه گناه كنند، و بهشتیان از آن جهت جاویدند كه نیت شان این بود كه همیشه در طاعت خدا باشند. پس جهنمیان و بهشتیان به خاطر قصدشان پیوسته در جهنم یا بهشت می مانند. سپس امام ایة قل كل یعمل علی شاكلته را تلاوت كرد و فرمود: یعنی هر كسی بر اساس قصد و نیت خویش عمل میكند.

موفق باشید



[ دوشنبه 22 مرداد 1397 ] [ 05:39 ب.ظ ] [ سامان ]

aghapesarha.ir

موضوعات
آمار سایت
  رفقای امروز : نفر
  رفقای دیروز : نفر
  كل رفقا : نفر
  بازدید این ماه : نفر
  بازدید ماه قبل : نفر
  تعداد نویسندگان : عدد
  كل مطالب : عدد
  آخرین بروز رسانی :